Pojem: reklama
Všetky pojmyCharitatívna reklama - nový nástroj na financovanie všeobecne prospešných aktivít tretieho sektora
CHARITATÍVNA REKLAMA bola schválená Národnou radou SR koncom roku 2017 v rámci novely zákona o dani z príjmov ako nový nástroj na financovanie všeobecne prospešných aktivít v rámci tretieho sektora vrátane športu.
Poskytovateľmi charitatívnej reklamy môžu byť iba združenia, nadácie, neinvestičné fondy a neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby a ich príjem z charitatívnej reklamy je až do 20.000 eur ročne oslobodený od dane, zatiaľ čo u podnikateľa je v plnej výške v nákladoch (po zaplatení).
Príjem z charitatívnej reklamy môže byť použitý výhradne na na účely, ktoré sú predmetom činnosti uvedených právnických osôb, ak predmetom ich činnosti sú:
"ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb, podpora a rozvoj športu, poskytovanie sociálnej pomoci, zachovanie kultúrnych hodnôt, podpora vzdelávania, ochrana ľudských práv, ochrana a tvorba životného prostredia, veda a výskum, organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti."
ČO JE LEPŠIE PRE ŠPORT I SPOLOČNOSŤ – ZMLUVA O REKLAME ALEBO ZMLUVA O SPONZORSTVE V ŠPORTE?MagOff
Článok sa zaoberá analýzou rozdielov medzi inštitútom zmluvy o sponzorstve v športe a zmluvy o reklame.
Poukazuje na súčasnú situáciu, kedy športové organizácie získavajú „sponzorské príjmy“ zo súkromného sektora najmä prostredníctvom „spolupráce“, reklamy alebo darov a na situáciu, ktorá nastane s účinnosťou nového zákona o športe, kedy by mal pribudnúť nový inštitút, ktorého hlavným cieľom je podpora športu – Zmluva o sponzorstve v športe.
Čo je lepšie pre šport i spoločnosť - Zmluva o reklame alebo Zmluva o sponzorstve v športe?
Facebook: protiprávny zdroj reklamy advokáta?
Sponzoring a šport
Sponzoring rovnako ako reklama nemá v slovenskom právnom poriadku vyhradený osobitný zmluvný typ, „sponzorskú zmluvu“. Rovnako ako v prípade reklamy sa preto využívajú nepomenované zmluvy podľa § 51 Občianskeho zákonníka alebo § 269 ods. 2 Obchodného zákonníka. Možno aj kvôli nedostatočnej právnej úprave, ktorá nedosahuje ani len úroveň stručnej úpravy reklamy zákonom č. 147/2001 Z.z. o reklame, v praxi často splýva sponzoring s darovaním.