Pojem: právny čakateľ prokuratúry
Všetky pojmyPODPORA ŠPORTU MEDZI PRÁVNIKMI NIELEN V ZÁKONE O ŠPORTEMagOff
Autor sa v predkladanom príspevku snaží priblížiť podporu a výkon športovej činnosti, ktorá nie je priamo upravená v novom zákone o športe. Autor sa venuje problematike výkonu športovej činnosti so zameraním na ľadový hokej a konkrétne poloprofesionálnym a amatérskym hokejovým hráčom a rozhodcom ľadového hokeja. Výkon tejto športovej činnosti analyzuje z hľadiska súbežného výkonu právnických povolaní, ktoré upravuje zákon č 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov. V samotnom článku sa autor snaží poukázať na (ne)možnosť výkonu športovej činnosti a výkonu právnických povolaní podľa aktuálneho právneho stavu a právneho stavu od 01.01.2016 a svoje tvrdenia sa snaží podložiť načrtnutím stručného obrazu o výkone takejto športovej činnosti v praxi. V článku sa autor príspevku snaží navrhnúť možnosť výkonu športovej činnosti a konkrétneho právnického povolania a navrhnúť jednoduchú zmenu právnej úpravy v danom zákone tak, aby bolo možné vykonávať právnické povolania uvedené v tomto zákone v súbehu s výkonom inej športovej činnosti bez toho, aby bol narušený riadny výkon funkcie právneho čakateľa prokuratúry alebo prokurátora.
Zákon č. 153/2001 Z.z. o prokuratúre v znení zákona č. 220/2011 Z.z. (úplné znenie k 1.4.2013)
Kauza Čentéš - Precedensy z minulosti
Prípad nevymenovania kandidáta doc. Čentéša má svoj ústavnoprávny rozmer.
Podobné prípady nevymenovania kandidáta do svojej funkcie sa však stali aj v minulosti.
SPRÁVNE SÚDNICTVO A KAM S DOZOROM PROKURATÚRYMagOff
Nanajvýš aktuálnou témou v súčasnosti je i problematika reformy prokuratúry, ktorá sa má podľa zámeru uskutočniť tak po organizačnej, štrukturálnej, ale i obsahovej stránke. V debate, ktorá sa okolo tejto problematiky rozprúdila sa vyskytujú i názory, ktoré volajú po reforme pôsobností prokuratúry v oblasti netrestnej a to, napr. nahradením prokurátorského dozoru správnym súdnictvom. Autor sa preto v úvode príspevku zaoberá niektorými historickými súvislosťami medzi správnym súdnictvom a dozorom prokuratúry, medzinárodnými aspektmi pôsobnosti prokuratúry z hľadiska netrestného a spoločnými črtami a odlišnosťami medzi správnym súdnictvom a dozorom prokuratúry a na základe čoho načrtáva svoj názor na súčasné i budúce riešenie tohto problému.
Rozhovor s JUDr. Ladislavom Tichým, prvým námestníkom generálneho prokurátora GP SR, publikovaný v časopise Právna revue, apríl 2012
Spravodlivosť, Súdnictvo a Prokuratúra v Programovom vyhlásení Vlády SR na roky 2012 - 2014
Vláda Slovenskej republiky na svojom 4. zasadnutí schválila Programové vyhlásenie vlády na roky 2012 až 2016. Programové vyhlásenie vlády je rozdelené do siedmich oblastí.
V programovom vyhlásení Vlády Slovenskej republiky je okrem iného jasne zadefinované ďalšie smerovanie vývoja Súdnictva a Prokuratúry SR, ktoré je možné tak z pohľadu sudcov, prokurátorov ako aj občanov SR vnímať pozitívne.
Dôležité však bude, aby rozumné tézy boli premietnuté do praxe v podobe fungujúcich inštitútov i primeraných kontrolných mechanizmov.
PREZIDENTSKÁ REPUBLIKAMagOff
Príspevok rozoberá právnu stránku (ne)konania prezidenta SR v súvislosti s vymenovaním Jozefa Čénteša do funkcie generálneho prokurátora SR a kladie otázku, či toto konanie prezidenta nemá prvky protiústavnosti.
Zákon č. 154/2001 Z.z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení zákona č. 220/2011 Z.z. (úplne znenie s označením ustanovení, ktorým ústavný súd pozastavil účinnosť)
Ústavný súd pozastavil účinnosť týchto ustanovení novely zákona o prokuratúre a ďalších zákonov
Čítajte viac...Ústavný súd pozastavil účinnosť niektorých ustanovení novely zákona o prokuratúre
Ústavný súd Slovenskej republiky pod vedením predsedníčky Ivetty Macejkovej na neverejnom zasadnutí pléna 28. septembra 2011 rozhodol vo veci vedenej pod sp. zn. PL. ÚS 105/2011 o návrhu prvého námestníka generálneho prokurátora Slovenskej republiky na začatie konania o súlade niektorých ustanovení zákona č. 220/2011 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre.
Ústavný súd pozastavil tiež účinnosť viacerých ustanovení zákona č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov, zákona č. 548/2001 Z. z. o Justičnej akadémii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona č. 400/ 2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Prezident SR vrátil Národnej rade SR zákon o prokuratúre
Prezident Slovenskej republiky uplatnil niekoľko zásadných pripomienok k zákonu, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
Podľa článku 102 odsek 1 písmeno o) Ústavy SR prezident vrátil zákon Národnej rade SR a navrhol jej, aby uvedený zákon pri opätovnom prerokovaní neprijala ako celok.
ZODPOVEDNOSŤ PROKURÁTORAMagOff
Magister Officiorum - ZODPOVEDNOSŤ PROKURÁTORA - článok prvého vydania odborného časopisu Učenej právnickej spoločnosti