Tématická oblasť: Správa na úseku dopravy
Pridaj medzi moje oblastiÚVAHY K NIEKTORÝM ZMENÁM V ZÁKONE O CESTNEJ PREMÁVKE OD 1. JÚLA 2012MagOff
Autor sa v článku zaoberá novelou zákona o cestnej premávke, ktorá týmto zavádza nový inštitút objektívnej zodpovednosti ako správneho deliktu. Autor zároveň poukazuje aj na ďalšie zmeny, ktoré uvedená novela zavádza. V ďalšej časti autor upozorňuje na možné aplikačné problémy konkrétnej právnej úpravy a poukazuje najmä na judikatúru súdov, ktorá osobám v konaní o správnom delikte poskytuje ochranu obdobnú ako v konaní o priestupku ako aj poukazuje na problematiku fixných sadzieb pokút a ďalších problémov, ktoré uvedená novela prináša.
QUO VADIS, PRIESTUPOK? MagOff
Autor článku sa v úvode zaoberá definíciou priestupku, uvádza možné aplikačné problémy pri odhaľovaní priestupkov v cestnej premávke za pomoci stacionárneho radaru, reaguje na úvahu Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo vnútra“) de lege ferenda zaviesť objektívnu zodpovednosť prevádzkovateľa vozidla za spáchaný priestupok a konštruktívne ponúka iné legislatívne riešenie, ktoré by mohlo byť využité na dosiahnutie legitímneho cieľa.. Autor tiež kriticky poukazuje na zmeny, ktoré priniesla nepriama novela zákona o priestupkoch v roku 2009 v súvislosti s inštitútom osoby blízkej. V závere článku sa autor venuje aj disparite vo výške pokút za dopravné a iné priestupky udeľované podľa tzv. sadzobníka pokút.
Nový sadzobník pokút
Jej výška však v zákone o priestupkoch nie je presne určená. Aby boli pokuty na celom území Slovenskej republiky jednotné, polícia postupuje podľa sadzobníka pokút. Ten sa prispôsobil zmenám, ktoré nastali od novembra v zákone o cestnej premávke.
Novela zákona o cestnej premávke
Po dvoch rokoch od nadobudnutia účinnosti zákona o cestnej premávke vznikla potreba prehodnotiť niektoré ustanovenia zákona, najmä vo vzťahu k objektívnemu stavu bezpečnosti na cestách v súvislosti s aktuálnym vývojom počtu dopravných nehôd s následkom smrti alebo ťažkého zranenia jej účastníkov.
Program pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 – 2014
Vláda SR na zasadnutí 8. septembra 2010 schválila návrh krátkodobých štrukturálnych opatrení, ktoré boli rozdelené do piatich oblastí.
V oblasti zvyšovania zamestnanosti a znižovania sociálnych rizík pre MDVRR SR vyplynulo opatrenie č. 1, pripraviť program výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014. Ministerstvo zanalyzuje stav prípravy stavieb, plánuje prehodnotiť projekty financované formou PPP aj projekty financované z fondov EÚ.
Novela zákona o cestnej premávke navrhuje dôležité zmeny
Po dvoch rokoch od nadobudnutia účinnosti zákona o cestnej premávke vzniká potreba prehodnotiť niektoré ustanovenia zákona, najmä vo vzťahu k objektívnemu stavu bezpečnosti na cestách v súvislosti s aktuálnym vývojom počtu dopravných nehôd s následkom smrti alebo ťažkého zranenia jej účastníkov .