ODBORNÁ VEREJNÁ DISKUSIA – TÉMA: O JEDNOM PRÍPADE PORUŠOVANIA PREDPISOV PRI OBCHODOVANÍ S CHRÁNENÝMI DRUHMI ŽIVOČÍCHOV Z NEMECKAMagOff
K NIEKTORÝM POLITICKÝM A POLITOLOGICKÝM ASPEKTOM ENVIRONMENTALIZMU MagOff
Autor sa v predkladanom príspevku pokúša priblížiť niektoré elementy environmentalizmu z politického, resp. politologického hľadiska. Venuje sa najmä dvom základným školám/učeniam: antropocentrizmu a biocentrizmu. Určitý priestor venuje aj osobitným subsystémom v rámci vyššie uvedených prístupov. Okrem toho autor poukazuje na vybrané politické smery, ktoré sa do rôznej miery identifikujú s témou ochrany životného prostredia – od radikálnych až po umiernenejšie prúdy.
ÚVOD DO ZELENEJ POLITIKY (AJ) V PRÁVNYCH KONOTÁCIÁCHMagOff
Magister Officiorum - ÚVOD DO ZELENEJ POLITIKY (AJ) V PRÁVNYCH KONOTÁCIÁCH - článok druhého vydania odborného časopisu Učenej právnickej spoločnosti
INTRODUCING THE RIGHT TO GOOD ADMINISTRATION IN THE LAW OF THE EUROPEAN UNION AND SELECTED FEATURES OF GOOD PUBLIC ADMINISTRATIONMagOff
Magister Officiorum - INTRODUCING THE RIGHT TO GOOD ADMINISTRATION IN THE LAW OF THE EUROPEAN UNION AND SELECTED FEATURES OF GOOD PUBLIC ADMINISTRATION - článok druhéjo vydania odborného časopisu Učenej právnickej spoločnosti
Zákon č. 377/2004 Z.z. o ochrane nefajčiarov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Fajčenie v uzavretých nákupných centrách je v rozpore s ust. § 7 odsek 1 písmeno g/ uvedeného zákona a zakladá jednak zodpovednosť fajčiara za priestupok podľa § 11 odsek 1 písmeno b/ (pokuta do 331 eur), resp. u prevádzkovateľa kaviarne/baru/reštaurácie/občerstvenia umožnenie fajčenia zákazníkom v týchto priestoroch (nezabezpečenie dodržiavania zákazu fajčiť) zakladá zodpovednosť za správny delikt podľa § 10 odsek 7 (pokuta od 331 eur do 3.319 eur) uvedeného zákona.
Cloud computing - ohrozuje ho ochrana údajov hospodárskych zvierat?
Najväčšou prekážkou pre tzv. cloud computing, ktorý sa šíri Európou, je rozdielna implementácia smernice na ochranu osobných údajov v jednotlivých členských štátoch EÚ.
Ochrana citlivých údajov sa nemusí týkať iba osôb alebo firiem, ale aj hospodárskych zvierat.
Zdroj: Euractiv.sk, 29.11.2011
INŠTITÚTY ENVIRONMENTALIZMU A ENVIRONMENTÁLNEJ HISTÓRIE AKO SPOLOČENSKÉ FENOMÉNY A STIMULY TVORBY PRÁVAMagOff
Čítajte viac...Rozsudok Súdneho dvora EÚ vo veci C 240/09; konanie o prejudiciálnych otázkach predpožených Najvyšším súdom SR vo veci Lesoochranárske združenie vlk vs. MŽP SR
Janez Potočnik: Životné prostredie je predsa rovnako dôležité ako ekonomika!
V súčasnej hospodárskej kríze je ťažké nesúhlasiť s názorom, že by sme mali všetko naše úsilie zamerať na pracovné miesta a rast, ale stačí to ako skutočne dlhodobé riešenie? Nie!
Vládnuce strany, ktoré každých pár rokov čelia voľbám, síce môžu byť v pokušení hľadať krátkodobé riešenia, ale každý, komu záleží na budúcnosti tejto planéty a osude budúcich generácií, zistí, že sa musíme sústrediť aj na to, aké pracovné miesta a aký rast vytvárame. Naše ekonomiky musíme nielen zlepšiť, ale aj zmeniť.
Janez Potočnik Komisár pre vedu a výskum (2004 - 2009), viac na www.EuropskaUnia.sk, je komisárom EÚ zodpovedným za životné prostredie. Na univerzite v Ľubľane Slovinsko získal titul PhD v odbore ekonómia.
Implementácia Smernice o ochrane životného prostredia prostriedkami trestného práva do právneho poriadku SR
Pri posúdení otázky nutnosti transpozície predmetnej smernice do právneho poriadku SR je možné zvoliť dva základné prístupy.
Prvý prístup sa snaží extenzívnym výkladom platnej právnej úpravy pragmaticky nájsť spôsob a argumenty k tvrdeniu/záveru, že slovenský právny priadok v podstate vyhovuje požiadavkám, ktoré stanovuje smernica.
Pri druhom prístupe založenom na dôslednom výklade obsahu smernice v súlade s jej cieľmi, ktoré sú vyjadrené najmä v Preambule smernice, je však zrejmé, že v prípade, ak by našou ambíciou bolo dôkladne sledovať a naplniť cieľ smernice, malo by to znamenať, že slovenskú právnu úpravu je potrebné významne zmeniť a posunúť k efektivite.