Vzdelanie
Názov | Rok | Odbor |
Univerzita Komenského v Bratislave, Právnická fakulta | 2003 - 2010 | právo |
Technická univerzita vo Zvolene | 2001 - 2003 | manažment |
Doplnkové vzdelanie
Názov | Rok | Odbor |
Kurz právnej angličtiny | súčasnosť |
Študijný pobyt
Miesto pobytu (inštitúcia) | Trvanie | Rok | Účel/Cieľ |
KJT - Karlovarské právnické dni (Karlsbader Juristentage) XIX. | 09.-10.6. | 2011 |
Jazykové znalosti
Jazyk | Úroveň | Certifikáty |
Anglický jazyk | pokročilý | |
Nemecký jazyk | začiatočník |
Zamestnanie
Zamestnávateľ | Rok | Pozícia |
Garant Partner legal, s. r. o. | 2010 | právny koncipient |
Projekty
Názov | Rok | Úloha v projekte |
Učená právnická spoločnosť | ||
1. Slovenské neziskové servisné centrum |
Spotrebná daň z minerálneho oleja - nový vzor daňového priznania
Navrhovaný formulár daňového priznania/žiadosti o vrátenie spotrebnej dane z minerálneho oleja má univerzálny charakter a bude slúžiť ako daňové priznanie, dodatočné daňové priznanie, žiadosť o vrátenie dane a dodatočná žiadosť o vrátenie dane z minerálneho oleja.
Z ekonomických dôvodov sa neuvažuje s vydaním tlačív daňového priznania/žiadosti o vrátenie spotrebnej dane z minerálneho oleja a dodatočnej žiadosti o vrátenie spotrebnej dane z minerálneho oleja. Predmetné tlačivo si budú môcť daňové subjekty vyhotoviť prostredníctvom výpočtovej techniky.
Strategický plán boja proti korupcii v Slovenskej republike
Predkladateľ uvádza, že korupciu treba riešiť komplexne a nie je možné preferovať represívne opatrenia pred prevenčnými alebo naopak, obe majú svoje miesto v efektívnom boji proti korupcii. Neoddeliteľnou súčasťou boja proti korupcii aj účinná a koordinovaná prevencia na celoštátnej úrovni.
Strategický plán charakterizuje oblasti najčastejšieho výskytu trestnej činnosti korupcie, poskytuje stručný prehľad protikorupčných aktivít vlády a štátnych inštitúcií. Okrem iného aj analyzuje trestnoprávnu úpravu korupcie na Slovensku a identifikuje oblasti, ktoré je potrebné rozpracovať na podmienky jednotlivých rezortov a inštitúcií s cieľom určiť konkrétne úlohy a termíny ich plnenia.
Novela Občianskeho súdneho poriadku
Zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2012.
Rezort spravodlivosti aktuálne pripravuje, v rámci nástrojov na zjednodušenie a urýchlenia konania, zverejniť na svojom webovom sídle vzory vybraných návrhov. S návrhmi tlačív v tejto prvej fáze nebudú spojené žiadne právne následky. Ich cieľom je uľahčiť prácu súdu, ako aj prácu účastníkovi pri vypracovávaní podania.
Návrh zákona o osobitnom odvode vybraných finančných inštitúcií
Cieľom návrhu zákona o osobitnom odvode vybraných finančných inštitúcií je podľa predkladateľa zaviesť odvody pre vybrané finančné inštitúcie a prispieť tak k vytvoreniu mechanizmov podieľania sa týchto finančných inštitúcií na nákladoch budúcich finančných kríz v bankovom sektore, k zabezpečeniu spravodlivého rozdelenia záťaže a k predchádzaniu vzniku rozsiahlych výdavkov pre daňových poplatníkov, vládu a hospodárstvo v prípade riešenia finančných kríz, k stimulovaniu vybraných finančných inštitúcií obmedzovať systémové riziká a k ochrane stability finančného sektora Slovenskej republiky.
Komuniké z rokovania Legislatívnej rady vlády SR z 9. augusta 2011
Legislatívna rada vlády SR rokovala 09.08.2011 na svojom 22. zasadnutí pod vedením ministerky spravodlivosti a predsedníčky legislatívnej rady Lucie Žitňanskej.
Návrh zákona o zrušení kolkových známok
Používanie kolkových známok podľa predkladateľa v praxi stráca svoj pôvodný význam, ktorým bola jednoduchosť realizácie platenia, všeobecná a ľahká dostupnosť a nízke náklady ich výroby.
Odstupom času sa zvyšujú náklady na výrobu najmä v súvislosti s aplikovaním ochranných prvkov pred falšovaním kolkových známok, vznikajú v praxi problémy s dostupnosťou kolkových známok priamo na príslušných orgánoch a existujú nové, pružnejšie spôsoby platenia poplatkov elektronickými prostriedkami.
Návrh zákona o sudcoch a prísediacich
Návrh zákona vypracovalo MS SR.
Účelom návrhu je vytvoriť legislatívne podmienky pre zlepšenie reálneho fungovania inštitútu hodnotenia sudcov a disciplinárneho konania sudcov. Návrh zákona súčasne zavádza do systému volieb členov Súdnej rady SR sudcami regionálny (územný) princíp.
Návrh zákona v naznačených oblastiach reaguje na niektoré požiadavky aplikačnej praxe a precizuje platnú právnu úpravu tak, aby nedochádzalo k výkladovým rozdielnostiam, ktoré sťažujú dosiahnutie jej účelu.
Návrh zákona o verejnom obstarávaní
Nová právna úprava prinesie okrem iného aj dve nové legálne definície zákaziek – civilná zákazka a zákazka v oblasti obrany a bezpečnosti. Negatívne vymedzenie civilnej zákazky predstavuje hlavný rozlišovací prvok pre správne určenie typu zákazky.
V súvislosti s transpozíciou obrannej smernice sa legálne vymedzujú pojmy „životný cyklus“, „výskum a vývoj“, „kríza“, ktoré sú charakteristické pre oblasť obrany a bezpečnosti. Ďalej sa okrem doterajších pravidiel rozlišovania zmiešaných zákaziek uvažuje o zavedení pravidla pre rozlišovanie zmiešanej civilnej zákazky a zákazky v oblasti obrany a bezpečnosti.
Tenisový turnaj vo štvorhre o pohár UČPS - PROGRAM
Tenisový turnaj vo štvorhre o pohár UČPS, 02. december 2011, Tenisový areál v ISTROCHEME na Nobelovej ulici č. 33, Bratislava - PROGRAM (predbežný).
Návrh na ustanovenie pravidiel pre fungovanie trhu s elektrinou
Potreba prijatia nariadenia vlády vyplynula podľa vyjadrenia Úradu pre reguláciu sieťových odvetví, ako predkladateľa materiálu, najmä z dôvodu zmeny vyhodnocovania a vysporiadania odchýlky zo štvrťhodinového rozlíšenia na hodinové rozlíšenie, ako aj z dôvodu spresnenia podmienok platieb za systémové služby a platieb za prevádzkovanie systému.
Uznávanie a výkon rozhodnutí, ktorými sa ukladá trestná sankcia nespojená s odňatím slobody alebo probačné opatrenie na účely dohľadu v EÚ
Cieľom predkladaného návrhu je najmä uľahčenie sociálnej nápravy odsúdených osôb, zlepšenie ochrany obetí a uľahčenie uplatňovania vhodných probačných opatrení a alternatívnych sankcií v prípade páchateľov, ktorí nežijú v štáte odsúdenia.
Na účely dosiahnutia týchto cieľov boli ustanovené pravidlá, podľa ktorých iný členský štát než členský štát, v ktorom bola dotknutá osoba odsúdená, uznáva rozsudky a probačné rozhodnutia a dohliada na opatrenia uložené na základe takého rozsudku alebo alternatívne sankcie uvedené v takomto rozsudku a prijíma všetky ďalšie rozhodnutia súvisiace s týmto rozsudkom. Tento cieľ rámcového rozhodnutia je určujúci aj pre obsah návrhu zákona.