Pojem: ochrana
Všetky pojmyKomisia upraví smernicu o uchovávaní údajov
Europoslanci sa pripravujú na boj s Komisiou kvôli novele pravidiel, ktoré zaviedli povinné uchovávanie telekomunikačných údajov pre potreby vyšetrovania trestnej činnosti.
Komisia je ochotná svoj prístup prehodnotiť, poslanci požadujú výrazné obmedzenie pôsobnosti legislatívy.
Komisia vydala 18.4.2011 hodnotiacu správu o implementácii smernice o uchovávaní telekomunikačných údajov z roku 2006.
Systém pre filtrovanie a blokovanie elektronických komunikácií na ochranu práv duševného vlastníctva vs. porušenie základných práv
Porušuje nariadenie poskytovateľovi internetových služieb inštalovať systém pre filtrovanie a blokovanie elektronických komunikácií za účelom ochrany práv duševného vlastníctva základné práva?
"Podľa generálneho advokáta Cruz Villalón, opatrenie nariaďujúce poskytovateľovi internetových služieb inštalovať systém pre filtrovanie a blokovanie elektronických komunikácií za účelom ochrany práv duševného vlastníctva v zásade porušuje základné práva."
Návrh novely zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov
Návrh novely zákona o ochrane osobných údajov bol dňa 25.3.2011 odoslaný na rokovanie poradných orgánov Vlády Slovenskej republiky.
Zákon č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov bol doteraz novelizovaný zákonom č. 602/2003 Z. z. (nepriama novela), zákonom č. 576/2004 Z. z. (nepriama novela), zákonom č. 90/2005 Z. z. a zákonom č. 583/2008 Z. z. (nepriama novela). Tieto skutočnosti naznačujú, že zákon bol priamo novelizovaný len raz a to novelou v roku 2005, ktorá priniesla zmeny a doplnenia viacerých ustanovení. Zostávajúce tri nepriame novely priniesli zmeny a doplnenia len troch odsekov zákona. Návrh zákona sa predkladá na základe plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2010.
DOHOVOR o hodnotení vplyvu na životné prostredie presahujúceho štátne hranice (Espoo, 25.2.1991)
Aarhuský dohovor (Aarhus, 25.6.1998)
Text Aarhuského dohovoru, publikovaný pod č 43/2006 Z.z.
Súdny dvor zamietol vytvorenie paneurópskeho súdu pre patenty
Súdny dvor EÚ nesúhlasí s vytvorením paneurópskeho súdu pre patenty, čo komplikuje praktické zavedenie posilnenej spolupráce členských štátov v oblasti európskeho patentu.
Rozhodnutie Súdneho dvora však neprekvapilo, lebo k podobnému záveru prišla aj generálna advokátka súdu ešte v lete, no i napriek tomu môže výrazne skomplikovať situáciu.
Sudcovia rozhodli o tom, že vytvorenie nového patentového súdu EÚ, ktorý by rozhodoval napríklad o platnosti či neplatnosti patentu, alebo v sporoch o patentovú ochranu, nie je v súlade s európskym právom.
Podľa rozsudku by takýto súd viedol k narušeniu základného rozloženia síl a právomocí medzi úniovými inštitúciami.
Zdroj: www.euractiv.sk
DOHOVOR Organizácie Spojených národov proti korupcii (New York; 31.10.2003)
DOHOVOR o ľudských právach a základných slobodách (Rím, 4.11.1950) v znení protokolov č. 3, 5, 8 a 11
Ochrana osobných údajov
Ochrana životného prostredia po prijatí Lisabonskej zmluvy
Prijatím Lisabonskej zmluvy sa pôsobnosť Európskej únie v oblasti životného prostredia na prvý pohľad zásadne nezmenila. Podľa článku 4 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (ďalej len „Zmluvy o fungovaní EÚ“) patrí oblasť „životné prostredie“ medzi 11 hlavných oblastí, v ktorých sa uplatňujú spoločné právomoci Únie a členských štátov.
Legislatíva SR, ČR, EÚ pre oblasť ochrany životného prostredia
Návrh novely Trestného zákona, ktorý sa mal významne dotýkať ustanovení upravujúcich trestné činy proti životnému prostrediu (§ 300 - 310 Trestného zákona)
Elektronický podpis v SR, ČR, EÚ a iné informácie súvisiace so zavedením a užívaním elektronického podpisu
Právna úprava elektronického podpisu v SR
ZÁKON č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise a o zmene a doplnení niektorých zákonov
ZÁKON č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov