Pojem: účelovo viazané prostriedky
Všetky pojmyCharitatívna reklama - nový nástroj na financovanie všeobecne prospešných aktivít tretieho sektora
CHARITATÍVNA REKLAMA bola schválená Národnou radou SR koncom roku 2017 v rámci novely zákona o dani z príjmov ako nový nástroj na financovanie všeobecne prospešných aktivít v rámci tretieho sektora vrátane športu.
Poskytovateľmi charitatívnej reklamy môžu byť iba združenia, nadácie, neinvestičné fondy a neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby a ich príjem z charitatívnej reklamy je až do 20.000 eur ročne oslobodený od dane, zatiaľ čo u podnikateľa je v plnej výške v nákladoch (po zaplatení).
Príjem z charitatívnej reklamy môže byť použitý výhradne na na účely, ktoré sú predmetom činnosti uvedených právnických osôb, ak predmetom ich činnosti sú:
"ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb, podpora a rozvoj športu, poskytovanie sociálnej pomoci, zachovanie kultúrnych hodnôt, podpora vzdelávania, ochrana ľudských práv, ochrana a tvorba životného prostredia, veda a výskum, organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti."
Financovanie športu bude výmenou za lepšiu kontrolu pružnejšie
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky predstavilo zmeny financovania športu na rok 2012.
Hlavný odkaz zo strany ministerstva spočíva v pružnosti poskytovania prostriedkov výmenou za efektívnejšiu kontrolu nakladania s nimi.
Čítajte viac:
http://sport.pravda.sk/financovanie-sportu-bude-vymenou-za-lepsiu-kontrolu-pruznejsie