Nech v utorok dopadne hlasovanie o Tittel-Jančulovej novele zákona o športe akokoľvek ...
V utorok 3. decembra 2019 by sa malo v Národnej rade SR hlasovať v druhom a treťom čítaní o návrhu novely zákona o športe (parlamentná tlač 1716), ktorú predložili do Národnej rady poslanci za stranu SNS bývalí futbaloví hráči Dušan Tittel a Tibor Jančula, ktorí paradoxne v zahraničí hrávali futbal so statusom zamestnanca.
Návrh však nerieši skutočnú príčinu problému slovenských ligových klubov kolektívnych športov - nedostatok prostriedkov v kluboch najmä zo súkromných zdrojov (chýbajú motivačné opatrenia sľubované v programovom vyhlásení vlády na roky 2016 až 2020), ale rieši iba jeden z viacerých dôsledkov tohto problému.
Takýto návrh vonkoncom však nezabezpečí deklarovanú konkurencieschopnosť slovenských klubov v športovej Európe.
Správa o seminári k Zákonu o športe, ktorý sa uskutočnil 26.9.2019 v Bratislave
Návrh zákona o Fonde na podporu športu
Prinášame Vám znenie poslaneckého návrhu zákona o Fonde na podporu športu a o zmene a doplnení zákona č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (poslanecká tlač 1546), aj s dôvodovou správou k jednotlivým ustanoveniam návrhu zákona.
Vývoj legislatívneho procesu môžete sledovať na stránke TU.
Tlačovú konferenciu Dušana Tittel a Tibora Jančulu (poslanci za SNS) k predstaveniu poslaneckého návrhu zákona o fonde na podporu športu, na ktorej sa ako hostia zúčastnili Jozef Gönci, Anton Siekel, Peter Korčok, Martin Kohút, Pavol Bagin, Peter Privara, Matej Tóth, Veronika Vadovičová a Ladislav Škantár nájdete TU.
UčPS tím návrh zákona podrobuje analýze a v nadväznosti na to uverejní vecné stanovisko k predloženému návrhu zákona tak z hľadiska jeho obsahovej stránky (pripomienky k navrhovaným vecným riešeniam), ako aj z hľadiska uplatneného legislatívneho procesu.
Zásadné pripomienky UčPS uplatnené k návrhu zákona o športe
Prinášame Vám zásadné pripomienky UčPS k návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Napriek rozsahu a monotematickému zameraniu (na úpravu pravidiel financovania športu zdravotne postihnutých) navrhovanej novely zákona o športe pristúpila Učená právnická spoločnosť k uplatneniu pripomienok k zákonu o športe komplexne reagujúc na nové poznatky aplikačnej praxe v oblasti športu nielen v súvislosti s uplatňovaním zákona o športe, ale aj ďalšej legislatívy upravujúcej priamo či nepriamo fungovanie oblasti športu.
Na SLOV-LEXe je legislatívny proces vedený pod č. LP/2018/201 a je dostupný TU: https://www.slov-lex.sk/legislativne-procesy/SK/LP/2018/201
Medzirezortné pripomienkové konanie k návrhu zákona skončilo 23.7.2018.
VYHLÁSENIE spoločnosti RESPECT s.r.o. k ZÁKONU o ŠPORTE (2018)
Cieľom je, aby sa o týchto, ale aj o dalších možných systémových opatreniach na podporu športu diskutovalo aby z nich vznikla spoločenská objednávka, ktorú si osvoja aj všetky politické subjekty a ich reprezentanti, ktorí boli/budú občanmi zvolení, aby boli dočasnými správcami vecí verejných.
ROZHOVOR hráčskej asociácie hokeja s Petrom Sepešim (úplné znenie)
Prinášame Vám rozhovor Petra Sepešiho s hráčskou asociáciou hokeja (SIHPA) v jeho úplnom znení.
Témou rozhovoru je najmä právna úprava a faktický stav zmluvných vzťahov medzi profesionálnymi športovcami a klubmi ľadového hokeja, futbalu ale aj iných kolektívnych športov.
Vyjadrenie UčPS k žiadosti o opravu
K príspevku "Kto môže byť prijímateľom príspevku na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 Zákona o športe" bola zaslaná žiadosť o opravu zverejnených informácií, na ktorú bolo vypracované nasledujúce vyjadrenie.
Časť textu vyjadrenia bola doplnená priamo do uvedeného príspevku. Vyjadrenie v anonymizovanej forme je publikované za účelom otvorenia diskusie o filozofii športu zdravotne znevýhodnených športovcov a jeho financovania na Slovensku.
Kto môže byť prijímateľom príspevku na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 Zákona o športe
Odborníci pôsobiaci na platforme UčPS narazili na otázku, pri zodpovedaní ktorej zistili zrejme ďalšiu podstatnú nezákonnosť v postupe sekcie športu ministerstva školstva pri poskytovaní štátnych prostriedkov na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 zákona o športe formou príspevku športovcom v zozname športovcov top tímu.
Cieľom tohto príspevku je aktivovať kontrolné mechanizmy štátu, ktoré dôsledne overia či pochybnosti o zákonnosti postupu ministerstva školstva uvedené v tomto príspevku sú opodstatnené alebo ministerstvo školstva poskytne športovej odbornej verejnosti i bežným občanom dostatočné vysvetlenia, ktoré obstoja v konfrontácii s platnou dikciou zákona o športe - konkrétne so zákonnou úpravou pravidiel pre poskytovanie štátnych prostriedkov na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 zákona o športe.
Úplné znenie zákona č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 354/2016 Z. z. a zákona č. 335/2017 Z. z. s dôvodovou správou
Učená právnická spoločnosť Vám prináša úplné znenie zákona o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, do ktorého bola redakčne zapracovaná novela zákona o športe schválená v Národnej rade Slovenskej republiky dňa 30.11.2017.
Prezident Slovenskej republiky zákon podpísal 19. decembra 2017. Následne bola novela zákona o športe publikovaná v Zbierke zákonov SR a na SLOV-Lexe pod číslom 335/2017 Z.z.
Novela zákona o športe nadobudla účinnosť od 30. decembra 2017.
Návrhy, podnety a závery VI. ročníka konferencie “ŠPORT a PRÁVO 2017”
Prinášame Vám návrhy, podnety a závery, zhrnuté v rámci VI. ročníka konferencie ŠPORT a PRÁVO 2017, ktorá sa konala v konferenčných priestoroch hotela Aquacity v Poprade v dňoch 12. - 13. októbra 2017.
Zásadná téza, ktorá opakovane rezonovala počas VI. ročníka konferencie “Šport a právo 2017”:
Sú riadne zvolení kontrolóri národných športových zväzov a národných športových organizácií ešte stále kontrolórmi svojich zväzov?
Športová súťaž a riadenie a správa športu ako prejav úcty k zákonu alebo – kto je tu pánom!?
Predkladaný príspevok má za cieľ v rovine sedliackeho rozumu rozmýšľať o nesedliackych právnych súvzťažnostiach vzťahov, ktoré vznikajú, existujú a zanikajú v oblasti športu. Definovať šport, ako (by) povedal Ulpián je pokusom trúfalým v snahe o pojmologické definovanie sveta do pravouhlých škatúľ. Na prvý pohľad sa zdá správne konštatovať, že dotknutými subjektami tejto úvahy sú predovšetkým športovci, športové kluby a organizátori súťaže v ktorej športovci a kluby vystupujú. Organizátormi myslíme buď športové zväzy, národné športové zväzy alebo akékoľvek iné subjekty, ktoré spravujú a riadia danú športovú súťaž. Podobnosť úvah tu prezentovaných s akoukoľvek skutkovou situáciou v podmienkach Slovenskej republiky, či v podmienkach niektorého zo športov vykonávaných na Slovensku (nie) je čisto náhodná. Ak sa paralela nájde, je možné konštatovať niečo zhnité v štáte dánskom, alebo vylúčiť sarkazmus autora v predošlej vete. Podstatné právne poznatky ktoré majú byť tlmočené týmto príspevkom autor zjednoduší do jednoduchého pisárskeho štýlu a ľahko komunikovateľného konceptu, ktorý bude zrozumiteľný každému, kto ho chápať bude chcieť a kto ho – dočíta. Ak v článku spomíname sedliaka alebo zdravý sedliacky rozum, myslíme to pri všetkej úcte k poctivo zmýšľajúcim jedincom, ktorých otázky smerujú k jadru veci a slovu fabulovanie prakticky nerozumejú. Dva plus dva je pre osobu sedliacky zmýšľajúcu vždy štyri. Nakoľko sme sa v téme predkladaného príspevku rovnako sedliacky vždy dopracovali k tejto povestnej štvorke, donútilo nás to preklopiť naše úvahy na – monitor.