Športové kluby vo finančných problémoch - diskusia 3
Športové kluby vo finančných problémoch - diskusný seriál
Sponzoring a šport
Sponzoring rovnako ako reklama nemá v slovenskom právnom poriadku vyhradený osobitný zmluvný typ, „sponzorskú zmluvu“. Rovnako ako v prípade reklamy sa preto využívajú nepomenované zmluvy podľa § 51 Občianskeho zákonníka alebo § 269 ods. 2 Obchodného zákonníka. Možno aj kvôli nedostatočnej právnej úprave, ktorá nedosahuje ani len úroveň stručnej úpravy reklamy zákonom č. 147/2001 Z.z. o reklame, v praxi často splýva sponzoring s darovaním.
Správa o pracovných stretnutiach a poznatkoch získaných pri návšteve UEFA
V dňoch 28.- 30.06.2011 absolvoval JUDr. Jozef Čorba, PhD. v rámci riešenia grantového projektu APVV (Agentúra pre vedu a výskum) č. LPP-0199-09 krátku pracovnú návštevu UEFA v jej sídle v Nyone. Hoci sa tejto cesty nezúčastnil ako člen LPK SFZ, otázky, o ktorých hovoril s jednotlivými predstaviteľmi právneho oddelenia UEFA, by mohli byť využiteľné aj pre činnosť LPK SFZ, ako aj pre zväz samotný. Z uvedeného dôvodu autor zhrnul niektoré poznatky z uvedenej pracovnej cesty do tejto správy, ktorá je v záujme rozšírenia cenných poznatkov so súhlasom jej autora publikovaná aj na portáli UčPS.
ŠK Slovan Bratislava - futbal proti Daňové riaditeľstvo Slovenskej republiky
Rozsudok týkajúci sa futbalového klubu ŠK Slovan Bratislava z čias, keď existoval ešte v právnej forme občianskeho združenia, môže byť určitým obrazom problémov zo zdaňovania príjmov z (inej) zárobkovej činnosti v športe.